Docks of New York

Μπορείς να το πεις άνετα και μακρινό προπομπό της Αταλάντης, στα σίγουρα όμως αποτελεί μια από τις ωραιότερες στιγμές του Γιόζεφ φον Στένμπεργκ από την εποχή όπου οι ταινίες δεν είχαν φωνή, παρά μόνο εικόνα. Και τι εικόνα…με την υπογραφή του Χάρολντ Ρόσον που φώτισε μετέπειτα τον Μάγο του Οζ.  Ο φανατικός εικονοκλάστης σκηνοθέτης ποτέ άλλωστε δεν ενδιαφέρθηκε και πολύ για την ιστορία. Όπως συνήθιζε να λέει «υπάρχουν κάποιοι που τη θεωρούν το πιο σημαντικό, όχι εγώ».  Η υποτυπώδης και σχεδόν αρχετυπική ιστορία του ναυτικού που αλλάζει τις γυναίκες και τα λιμάνια σαν τα πουκάμισα, αλλά βρίσκει το δάσκαλό του στα μάτια της ξανθιάς Μέι μοιάζει σχεδόν σα «μαγκάφιν» μια υποχρεωτική προσχηματική αφορμή για ένα εξπρεσιονιστικό όργιο φωτός και σκιας, μια παραμυθένια περιπλάνηση στις «κατασκευασμένες» αποβάθρες της Νέας Υόρκης που θυμίζει περισσότερο ζωγραφική παρά σινεμά έστω και αν τα τράβελινγκ και οι πολύπλοκες λήψεις του τελειομανή δημιουργού σε αφήνουν άφωνο. Ένας αληθινός πειραματικός σκηνοθέτης στο ξεκίνημα της έβδομης τέχνης. Η κασετίνα της Criterion με τις αποκαταστημένες βωβές ταινίες του μέγιστου Γιόζεφ φον Στένμπεργκ είναι στα σίγουρα μια από τις σημαντικότερες κυκλοφορίες των τελευταίων μηνών.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: